ברוכים הבאים לסרטון השני בסדרת הסרטונים שלי על תקתוק בירוקרטיה.
בסרטון הקודם דיברנו על האופן שבו אנחנו תופסים את המשימות שלנו, ומה יכול לעזור לנו
להסתכל על הדברים אחרת.
לרוב כשאני שומעת אנשים מדברים על בירוקרטיה זה מלווה באיזו אנחה של ייאוש, מחוות פיזיות
של ייאוש מכל מיני סוגים… זה מסתדר לא רע עם עם זה שההגדרה המילונית של בירוקרטיה היא
"סחבת".
אז לכאורה המילים תקתוק ובירוקרטיה לא עובדות יחד. וזה נכון שחלק משמעותי בהתעסקות
הבירוקרטית לא תלוי בנו בכלל, אלא בגופים וגורמים שלוקח להם המון זמן להגיב לכל בקשה או
פנייה שלנו.
אז מה בכל זאת יכול לעזור לנו לתקתק עניינים??
אחד הדברים הכי משמעותיים בלהפוך את הטיפול הבירוקרטי לזורם, פשוט וקצר יותר: הוא
"שיגור".
מה זה שיגור?? שיגור הכוונה בלא להשאיר את הכדור אצלי, בשום מצב – אלא תמיד לשגר אותו חזרה לצד השני.
לדוגמא, אם פניתי לגוף ממשלתי מסויים, וחיכיתי שבוע לתשובה חזרה – ואז קבלתי אותה.
בשום מצב אני לא אתעלם מהמייל הזה, או אוסיף אותו לאיזו רשימת מטלות אינסופית…
אם אני אתמהמה עם המענה זה יחמיר את המצב בכמה אופנים:
דבר ראשון, יהיה לי קשה יותר לגשת לזה מאוחר יותר.
דבר שני, יהיה לי קשה לקבל עזרה מהירה מהצד השני – ששוב יצטרך להיכנס לפרטים הקטנים ולהבין
מהתחלה במה מדובר ומה הסיפור.
ודבר שלישי, כשמישהו רואה שאני לוקחת את הזמן – הוא מרשה לעצמו הרבה יותר לקחת אותו גם.
אני בטוחה שרובכם עכשיו אומרים לעצמכם: טוב נו יופי, אבל איך מצליחים להגיע להכל מיד?
ומה אם אין זמן? על כך בסרטון: "איך לסמן V על משימות בירוקרטיות"